Mobile Marketing

Marketingcommunicatie blog #2



4 impactvolle manieren voor mobiele marketing



Mobile marketing is contact zoeken met potentiëleklanten middels de mobiele apparaten. Hieronder vallen alle mogelijke vormen van media dragers die er zijn. Denk aan Telefoons Tablet, smartwatches, navigatie systemen en ga zo maar door.

Er wordt bij mobiele marketing bijvoorbeeld gebruik gemaakt van sms-berichten, QR-codes, apps en mobiele websites.

Mobiele marketing is super interessant omdat het niet gebonden is aan plaats en tijd, biedt het een unieke combinatie van verschillende toepassingsmogelijkheden. Mobiele media bieden daarbij een aantal unieke kansen, zoals interactiviteit, personalisatie, localisatie (d.m.v. GPS) en gebruik van het (mobiele) internet.

Om jouw klanten op jouw best passende manier te bereiken heb ik 6 effectieve methodes op een rijtje gezet.

1. Locatie-targeting

Misschien wel de meest unieke feature van mobile advertising is locatie-targeting. De smartphone reist altijd met de eigenaar mee en dus kunnen we de doelgroep nu overal bereiken. Ook kunnen we ervoor kiezen om juist alleen op bepaalde locaties te adverteren. Denk aan plaatsen vlak bij je winkel of onderneming. Zo is het voor een restaurant interessant om rond lunch- en dinertijd te adverteren in de buurt.

2. In app advertising

Een andere naam hiervoor is display advertising. Door op deze manier te adverteren koopt u advertentieruimte op in bestaande apps, zoals NU.nl, Buienradar of Marktplaats. Dit is een geautomatiseerd proces waarmee je in korte tijd veel exposure kunt creëren. Een extra voordeel is dat je de doelgroep kan afbakenen op met de criteria die je voor ogen hebt.

3. Augmented Reality

De meest doeltreffende manier van mobile marketing is augmented reality. Door middel van hun device kunnen je potentiele afnemers de wereld zien die met jouw producten gerealiseerd kan worden. Hierbij kan je denken aan het tonen van de woonruimte in jouw kleuren muurverf tot de complete inrichting van de woning.

Het beste voorbeeld van de laatste jaren is de lancering van Pokemon Go. De app is te downloaden in de Playstore en de AppStore

4. SMS en MMS

Sms lijkt misschien niet de meest sexy manier van marketing communicatie maar het effect moet niet onderschat worden. Door mensen een uur voor aanvang van de afspraak een reminder te geven zal het aantal no shows of mensen die te laat komen fors afnemen. Waar de gemiddelde consument niet van houdt zijn commerciële berichten middels de sms.

Laat deze 4 voorbeelden van mobile marketing je verleiden om een ultieme klant ervaring te creëren. Zijn er volgens jou effectievere methodes? Laat dan gerust een bericht achter.

3 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven